Сьогодні граєш,
а завтра – змінюєш світ!
Маленький тур для великих змін
Це проєкт про дітей, у яких ми віримо. Вони живуть у селах, громадах, маленьких містах і, можливо, уже мають, що сказати всім нам. Часто саме діти стають ініціаторами змін, тому ми хочемо допомогти їм зробити перші кроки та почати свою історію.
Як ми втілили цей проєкт?
1
Створили "Маленький набір для великих змін"
– навчальний набір з іграми "Ми об'єднуємо громади" та "Сортуємо сміття – рятуємо планету!", наліпками й абетками.


2
Оголосили open call для громад-учасниць
і отримали 81 запит від громад з усіх куточків України – від Карпат до Донбасу, від Херсонської області до Чернігівської.
3
Розіслали набори навчальних матеріалів
у громади, а також у Центри
надання адміністративних послуг з 24 областей України.
4
Вчителі та проактивні жителі громад
організували уроки та заходи для дітей та дорослих, використовуючи ігри з набору та план "Уроку важливих змін".
"Маленький набір
для великих змін"
Грати в ігри з набору – "Ми об'єднуємо громади" та "Сортуємо сміття – рятуємо планету!" – цікаво і дітям, і дорослим. Гра про сортування сміття дуже просто навчає правильного поводження з відходами різного типу, а гра про громади за допогою життєвих прикладів показує суть та переваги децентралізації для громад. Сотню таких наборів отримали навчальні заклади, Центри надання адміністративних послуг, громадські організації та хаби
в громадах. Надрукувати та поширити набори нам допомогли Посольство Швеції в Україні та Програма "U-LEAD з Європою".


Результати
71 громада
взяла активну участь у "Маленькому турі для великих змін"
27 ЦНАП
тепер мають такий набір з іграми в дитячому куточку
150+ уроків
протягом 1,5 місяців провели для дітей та дорослих у громадах
2700+ дітей
із громад навчилися сортувати сміття та зрозуміли переваги децентралізації
"Маленький набір для великих" змін є дуже корисним для вчителів, бо це готовий набір дидактичного матеріалу з методичною розробкою заняття. Учні в ігровій формі засвоюють дуже складні, на перший погляд, "не дитячі" поняття. Але чим раніше дізнаються маленькі українці про суть реформ, тим раніше вони навчаться бути активними громадянами. Сподобалося, що матеріали гри можна використовувати як у комплексі під час запропонованого уроку, так і окремо для засвоєння певної теми на різних уроках і в позакласній роботі. Дуже сподобалися оригінальні казки. Маємо велике бажання брати участь у подібних проєктах, бо є зацікавлення дітей. У початковій школі закладати основи демократії і громадянства важко, бо діти не беруть активної участі в прийнятті рішень громади. За допомогою подібних проєктів діти у грі проживають реальні ситуації з життя.
Альона Колодяжна, Оксана Буліпоп
Мереф'янська громада, Харківська область
Такі проєкти потрібні, адже дають змогу вчитися бути активними громадянами, розуміти ті зміни, які відбуваються навколо нас, брати на себе відповідальність за позитивні зміни у своєму мікросередовищі, а в майбутньому – і в країні в цілому. Кожен учень повинен ефективно формувати громадянські компетентності, аби стати активним членом демократичного суспільства, що значить знати закони держави, не порушувати їх, усвідомлювати свої права, не порушувати права інших громадян, не дозволяти владі порушувати ці права і домагатися від неї здійснення всіх правомірних потреб громадянина.

Олександр Чепур
Засульська громада, Полтавська область